Försäljningsvillkor

Dessa allmänna villkor gäller för det köpeavtal som du som konsument ingår med Brav Sweden AB, organisationsnummer 556403-2224.

När du gör ett köp accepterar du våra köpvillkor och ett bindande avtal tecknas mellan Brav Norway AS och dig som kund. Brav Norway AS äger varumärkena Swix, Toko, Lundhags, Ulvang och Helsport.

1. Säljare

Företagsnamn: Brav Sweden AB
Organisationsnummer: 556403-2224
Postadress: Blåswixvegen 5, 2624 Lillehammer
Telefonnummer: (+47) 61 22 21 00

2. Köpare

Är personen som gör beställningen.

3. Pris

Alla priser som anges i webbutiken inkluderar moms. Det finns inga dolda kostnader hos oss och priset som anges vid inköpstillfället inkluderar moms och fraktkostnader. De olika elementen anges i kassan som produktkostnad, moms och fraktkostnad.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och prisfel på våra produkter. Erbjudanden gäller så länge lagret räcker och inom de tidsramar som informeras om i vår marknadsföring.
Det kan finnas fel i vårt lager. Om vi ​​saknar några av de artiklar du har beställt skickar vi de varor vi har i lager och krediterar saknade objekt eller tar bort beställningen om vi inte kan leverera någon av varorna.

Rabattkoder gäller alltid för vanliga varor och inte för redan rabatterade varor. Vissa rabattkoder är av personlig karaktär och vi förbehåller oss rätten att avvisa försäljning och inaktivera rabattkoder om vi misstänker missbruk. Maximalt en rabattkod per beställning är tillåten.

Valutan i webbutiken styrs av vilket leveransland du har. Om du vill ha en annan valuta / annat fraktland kan detta ändras via toppmenyn genom att klicka på flaggan och välja fraktland i undermenyn.

4. Att ingå ett avtal

Avtalet är bindande för båda parter när köparen har skickat sin beställning till säljaren.

Avtalet är inte bindande om det har förekommit skriv- eller stavfel i erbjudandet från säljaren vid ordermomentet i webbutiken eller i köparens beställning, och motparten insåg eller borde ha insett att ett sådant fel existerade. Till exempel om en produkt inte har något pris.

När vi har fått din beställning kommer du att få en orderbekräftelse. Vi rekommenderar att du kontrollerar att orderbekräftelsen överensstämmer med ordern i fråga om antal, varutyp, pris osv. Om det inte finns någon överensstämmelse mellan ordern och orderbekräftelsen, ska du kontakta oss så snart som möjligt.

5. Betalning

Hos oss kan du välja mellan tre säkra betalningsmetoder, allt i samarbete med Klarna.

  • Kortbetalning - När du använder ett kort dras inköpspriset från kortet samma dag som beställningen görs.
  • Klarna faktura - Om du väljer att betala med faktura får du denna via e-post strax efter beställning. Fakturan förfaller inom 14 dagar.
  • Färdig avbetalning / konto

Med Klarna använder vi Advanced 3D Secure (3DS) teknologi som är ett extra säkerhetslager för onlinekorttransaktioner som används av Visa. Det innebär ett särskilt skydd mot bedrägerier, genom att lägga till ett extra autentiseringssteg för onlineköp.

Om du har ytterligare frågor om de olika lösningarna kan Klarna kontaktas på klarna.com

6. Leveransmetoder

Vi använder PostNord som expeditör och frakt kostar 79 SEK. Om du handlar för mer än 1000 kr är frakten gratis.

7. Föremålets risk

Risken för artikeln övergår till köparen när varorna har levererats i enlighet med punkt 9. Säljaren ansvarar för artikeln tills den har levererats till köparen.

8. Ångerrätt

Hos oss har du 30 dagars bytes-, retur- och ångerrätt på oanvända varor. För att utöva rätten till byte, retur och ånger är det viktigt att du meddelar oss inom 30 dagar från det att du mottog varan.

Om du ångrar hela köpet kommer du att få en återbetalning av varornas värde vid köpet, inom 14 dagar efter att vi har mottagit din retur. Om du vill returnera produkter till oss loggar du in till "Mina sidor". Du finner en logga in-knapp uppe i högra hörnet på alla webbsidor. Om du inte har ett konto registrerar du dig med e-postadressen som användes för köpet. Din beställning länkas automatiskt. Du kommer att få ett e-postmeddelande när din retur har behandlats. Om du har betalat med kort kommer beloppet att betalas tillbaka till samma kort som du använde när du gjorde köpet. Du kan också använda dig av den här returblanketten.

Om du ska returnera hela eller delar av din beställning och har valt faktura som betalningsmetod kan du kostnadsfritt skjuta upp förfallodagen på klarna.com. Görs inte det kan det medföra en påminnelseavgift innan din retur tas emot och behandlas. Påminnelseavgifter tillkommer kunden. Klarna kan kontaktas via e-post: info@klarna.com.

Vi uppdaterar fakturan så snart vi har behandlat din retur. Om du redan har betalat din faktura kommer Klarna att kontakta dig för att få ditt kontonummer så att de kan ordna en återbetalning.

För att få tillbaka hela beloppet för returrätt / ångerrätt måste varan returneras i samma skick som när du fick den. Det vill säga i originalförpackning med alla etiketter hängande utan lukt eller märken. Om originalförpackningen är skadad betraktas artikeln som använd.

Om du returnerar en begagnad artikel bedömer vi artikelns värdesänkning och återbetalar artikelns använda värde. En vara utan originalförpackning, etiketter eller med lukt / märken betraktas som använd och du är inte berättigad hela beloppet vid återbetalning.

9. Leverans och försening

Vi gör vårt bästa för att alltid leverera så snabbt som möjligt. Leveranstiden är vanligtvis 1-4 arbetsdagar.

Observera att vi reserverar oss för förseningar under perioder med hög efterfrågan hos oss eller rederier. Maximal leveranstid är 3 veckor från det att din beställning gjordes. Om din beställning inte har levererats vid den tiden har du som kund rätt att annullera köpet utan kostnad, om inte annat överenskommits.

Om du inte har fått ditt paket inom 5 veckor är du som kund ansvarig för att meddela oss detta inom 5 veckor efter att du gjorde din beställning. Din beställning kommer att betraktas som levererad efter denna tid.

10. Reklamation

Om det finns en defekt / fel med artikeln har du som kund rätt att göra ett klagomål i 3 år och 3 månader från det att du mottog varan. Detta förutsätter att du som kund meddelar oss i rimlig tid. Vi behöver då närbilder, samt en översikt över artikelns brister. 

Om vi ​​har packat fel artikel är det viktigt att du meddelar oss. Då betalar vi returkostnaden och skickar rätt artikel - förutsatt att den fortfarande finns i lager.

Det är viktigt att du har ett kvitto för ditt köp. Om du har det aktuella beställningsnumret för klagomålet kommer det att bevisa för oss att varan har köpts i vår butik.

I händelse av ett klagomål får kunden samma belopp för artikeln som när det köptes, eller en ny artikel om vi fortfarande har produkten i lager.

På samma sätt som det är vårt ansvar att paketet kommer till dig, är det ditt ansvar som kund att paketet kommer till oss. Om du väljer spårbart paket är du helt säker på att det inte kommer att försvinna. Om du väljer en billigare variant utan spårning har du mindre kontroll över var ditt paket är.

För att göra ett klagomål kan du gå till denna sida.

Läs mer om dina rättigheter på EU ODRs sidor.

Läs mer om dina rättigheter på ARNs sidor.

ARN postadress är:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

11. Personlig information

Personlig information kommer inte att vidarebefordras till andra parter, utan används endast för att genomföra avtalet med köparen. Läs mer om hur vi behandlar personlig information.

12. Användarrecensioner

Om du ger användarrecensioner av produkter på våra webbplatser ger du också Brav rätt att publicera dessa på våra webbplatser såväl som i andra kanaler och media. Brav förbehåller sig rätten att inte publicera och / eller ta bort inlämnade användarrecensioner.

13. Övrigt

I händelse av konflikt gäller lokal lag baserad på leveransland.

Om du har frågor om innehållet i köpvillkoren, eller regler för ångerrätt, klagomål, transportskador eller liknande, ta kontakt med vår kundtjänst.

Senast uppdaterad 25.03.2022