Stäng

Produkter

Tips & Inspiration

Stäng

Varukorg

Vanliga frågor E-handel

Här kan du hitta svar på några av de vanligast frågorna vi får in på Lundhags. Förhoppningsvis hittar du svar på din fråga här. Vid frågor eller funderingar, maila oss på ehandel@lundhags.se eller ring oss på 0647-665608, vi har telefontid vardagar 10.00-12.00.

BESTÄLLNING

Beställ direkt på www.lundhags.se. Det går också bra att besöka vår Fabriksbutik i Järpen eller Insjön.

Lundhags Fabriksbutik är öppen året runt och finns att besöka i Järpen och Insjön. 

FRI FRAKT ÖVER 500 KR OCH ALLTID FRIA RETURER

Hos oss handlar du fraktfritt inom Sverige när du handlar över 500 kronor och vi skickar med en retursedel. Har du tappat bort din retursedel så kontakta oss på ehandel@lundhags.se så skickar vi en ny.

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter genomförd beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen är ditt kvitto och garanti på att beställningen har gått igenom.

JAG HAR INTE FÅTT MIN ORDERBEKRÄFTELSE

Vi skickar alltid orderbekräftelsen direkt efter genomförd order, har du inte fått din orderbekräftelse så kolla först din skräpkorg och därefter kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

ÄNDRA/ AVBESTÄLLA BESTÄLLNING

Vi är snabba på att skicka iväg våra paket, så om du vill ändra din beställning ta kontakt med kundtjänst via mail eller telefon och uppge det ordernummer du fick på orderbekräftelsen.

SKICKA TILL EN ANNAN ADRESS

Om du väljer att betala med kort kan vi skicka ditt paket till en annan adress. Skicka oss ett mail med ditt ordernummer så ändrar vi adressen manuellt.

LEVERANS

Efter att vi har packat och skickat din beställning får du en bekräftelse på att ditt paket är på väg. Du får även ett kollinummer så du kan följa paketet. Vi skickar alla våra paket med Posten och har en leveranstid på 2-4 dagar. Paketet skickas till närmaste utlämningsställe och du får meddelande av Posten när du kan hämta paketet.

LEVERERAR LUNDHAGS FABRIKSBUTIK UTANFÖR SVERIGE?

Nej, tyvärr kan du inte beställa varor från oss om du inte befinner dig i Sverige.

DET FATTAS EN VARA FRÅN MIN BESTÄLLNING

Eftersom vi delar lager med vår befintliga butik, kan det hända att din vara är slut i lager. Om det skulle ske så meddelar vi dig via e-post. Har du inte fått något mail från oss och det fattas en vara från din beställning, kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

JAG HAR FÅTT EN ANNAN VARA ÄN DEN JAG HAR BESTÄLLT

Stämmer inte din beställning? Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

RETURER

Vi skickar med en retursedel som du använder om du vill skicka tillbaka varan. Tänk på att paketera varan väl, helst i orginalförpackningen. Varan ska vara oanvänd. Självklart går det bra att byta eller lämna tillbaka varan i våra fabriksbutiker i Järpen eller Insjön, skriv då gärna ut mailet ni fick vid beställningen. Är ordern betald kommer du inom kort få tillbaka pengarna på det kontokort du uppgav vid betalning.

KONSUMENTKÖPSLAGEN

Enligt distanshandelslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt på alla köp. Vi har utökat det till 30 dagar så du ska hinna fundera ordentligt. Läs mer om konsumentköplagen på deras hemsida www.konsumentverket.se.

30 DAGARS ÖPPET KÖP

Prova, fundera och känn efter ordentligt - det är vad vi vill kunna göra när vi beställer något från internet. Därför har du 30 dagars öppet köp från det att du har mottagit varan. Du har då möjlighet att returnera varor inom 30 dagar. Varan ska vara oanvänd och skickas helst tillbaka i samma förpackning som den kom i. I annat fall ansvarar du för att förpacka varan väl.

REKLAMATIONER

Har du upptäckt fel på någon av dina produkter har du möjlighet att reklamera. Vi följer Konsumentköplagen och reklamationsrätten omfattar ursprungliga fel, inte fel som uppkommit vid slitage. Ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig: ehandel@lundhags.se eller 0647- 66 56 08. Dessutom har vi vår >> unika känggaranti<<.

SÄKERHET OCH BETALNING

Vi samarbetar enbart med välkända leverantörer av kort- samt fakturabetalningar och följer alla de krav som finns gällande säkerhet vid betalningar och hantering av personuppgifter över internet. Vi sparar inga kortuppgifter och alla dina uppgifter är krypterade enligt SSL (Secure Sockets Layer).

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Lundhags Fabriksbutik följer personuppgiftslagen (PUL) och vi hanterar alla personuppgifter konfidentiellt lämnar aldrig ut några personuppgifter.

BETALNINGSALTERNATIV

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ;

  • Kortbetalning med Visa eller Mastercard
  • Klarna faktura (se villkor för Klarna faktura nedan)
  • Klarna konto (se villkor för Klarna konto nedan)

Vi använder oss endast av säkra betalningslösningar och dina kortuppgifter sparas inte.

Klarna Faktura

Genom Klarna Faktura har du möjlighet att få hem varan först och betala sedan. Det gör att du kan klämma och känna på varan innan du betalar. För att du ska kunna använda Klarna Faktura måste du ange ditt personnummer i kassan. Fakturan från Klarna ska betalas inom 14 dagar. När fakturan kommer har du möjlighet till delbetalning. Observera att fakturan skickas till din e-post adress. Saknar du din faktura, kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Klarna Konto

Klarna Konto gör att du själv kan välja hur mycket du vill betala varje månad, ett bra alternativ om man inte vill betala hela beloppet på en gång. Har du handlat i flera olika butiker samlas alla köp på en faktura. Det är även möjligt att betala hela beloppet.

Vi vill gärna prata med våra kunder så vid frågor eller funderingar, maila oss på ehandel@lundhags.se eller ring oss på 0647-665608, vi har telefontid vardagar 10.00-12.00.